pop-up store

Co to jest pop-up store?

Pop-up store to tak zwany ?sklep na chwilę?. Pojawia się w przestrzeni miejskiej na dzień, dwa, czasem na kilka tygodni. Stanowi reklamę przedsiębiorstwa, bywa zaprojektowany w odpowiednim klimacie, na przykład wakacyjnym. Można do niego wejść, zapoznać się z częścią kolekcji marki, kupić coś lub nie.

Pop-up store często spotykany

pop-up storeJedno jest pewne ? tak ciekawy obiekt, nadal w Polsce budzący zainteresowanie, na długo pozostanie w naszej pamięci. A przecież o to chodzi! Idea pop-up store zrodziła się w Japonii w latach 90. XX wieku. Szybko przyjęła się w Stanach Zjednoczonych, obecnie znana jest też w Europie, również w Polsce. Budzi zaciekawienie, buduje świadomość marki, może tez promować nową kolekcję lub sprzedaż limitowanej serii. Działą w sposób niekonwencjonalny, nieszablonowy. Sprawia, że klient jest zaciekawiony projektem, ma pozytywne skojarzenia z marką, ale też? czuje niedosyt, a więc chce bliższe poznać konkretny brand. Obecnie mały pop-up store to stała praktyka spotykana często podczas eventów lub tagów branżowych. Sklepy o niewielkiej powierzchni, ulokowane w konstrukcji o ciekawym kształcie, pojawiają się w popularnych miejscowościach nadmorskich podczas wakacji lub u podnóża Tatr w pobliżu Krupówek.

pop-up storePop-up store jest też często wykorzystywany podczas zawodów sportowych, olimpiad. Po tę technikę marketingową sięgają nie tylko wielkie przedsiębiorstwa i znane na całym świecie marki, ale też niszowi artyści czy dopiero wchodzące na rynek firmy. Dla tych ostatnią zresztą to niezwykle ciekawa forma reklamy, która może zagwarantować ogromny sukces. Dlaczego? Otóż, po pierwsze, są one zdecydowanie tańsze od sklepów stacjonarnych. Po drugie, pozwalają na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem. Po trzecie, o ile zostaną dobrze zaplanowane, w sposób kreatywny i oryginalny, na pewno zapadną w pamięć. Po czwarte, ceny w pop-up store są niższe niż w tradycyjnych sklepach, co zachęca ludzi do zakupów. Po piąte, można w nich przygotować strefę relaksu, porady kosmetyczki lub stylistki (w zależności od idei marki). Reklama dźwignią handlu. Nie jest to pusty frazes, o czym wie każdy przedsiębiorca. Dziś jednak jest ona wszechobecna, nuda.

Ludzie przyzwyczaili się do sloganów, obrazów i dźwięków. Chcą czego nowego, świeżego. Mały pop-up store spełnia te wymagania. Jest wyjątkowy w swoim rodzaju i ne tę chwilę oryginalny. Pozwala na zorganizowanie przestrzeni przyjaznej ludziom. Firmy widzą w nim ogromny potencjał, a agencje PR coraz bardziej doceniają w swoje praktyce.

Leave a Comment